Társasjátékok - Kártyák - Teorema

Rendezés:

Fa Játékkészlet 3 az 1-ben: Sakk, Dáma és Backgammon

Raktáron

Ez a fa játékkészlet remek választás minden olyan gyermek számára, akik szeretik a logikai és stratégiai játékokat.

A készletben három játékot is megtalálsz: sakk, dáma és backgammon

A játéktábla belsejében találod a bábukat és a dobókockákat, külön kis zacskókban.

Csomagolás tartalma: 1 darab játéktábla (sakktábla), 16 darab fehér sakkbábu, 16 darab fekete sakkbábu, 15 darab fehér korong, 15 darab fekete korong, 2 darab fehér dobókocka, 2 darab fekete dobókocka és 1 darab nagyobb számozott fehér dobókocka (duplázó kocka)

A készlet anyaga: fa

Sakk: a játékot két játékos játssza egymás ellen a négyzet alakú, nyolc sorra és nyolc oszlopra felosztott sakktáblán, 16–16, azaz összesen 32 bábuval. A játékosok felváltva lépnek, és mindkettejük célja, hogy a másik fél királyát a játékszabályok szerint bemattolják (azaz megtámadják, mégpedig úgy, hogy a támadást ne tudja elhárítani), vagyis ne tudjon lépni. Egy mezőn egy időben csak egy figura állhat. A játékot mindig világos kezdi, és tetszése szerint valamelyik figuráját áthelyezi egy másik mezőre. Ezt követően a sötét lép egyet. A játékosok felváltva lépnek, passzolásra nincs lehetőség („lépéskényszer”). Ha egy mezőn az ellenfél bábuja áll, azt egy szabályos lépéssel ki lehet ütni: az ellenfél figuráját levesszük a tábláról, és saját, odalépő bábunkat tesszük a helyére. Saját figura kiütésére nincs lehetőség.

Dáma: a cél minden esetben az ellenfél összes korongjának levétele, és a legtöbb változatban az is szabály, hogy csak a világos (vagy csak a sötét) mezőkre lehet lépni. A bábukat változattól függően három vagy négy sorban kell felállítani, de az ellenfelek korongjai között legalább két sort üresen kell hagyni. A hagyományos dámajátékban a sakkal ellentétben a sötét kezd, a játékosok itt is felváltva lépnek. Az egyszerű dámabábu mindig csak egyet léphet előre az ellenfél felé, és csakis átlósan, azonos színű mezőre. Ha azon a mezőn, ahová a bábu léphetne, az ellenfél egy bábuja áll, és azonos irányban még egy mezőt tovább haladva üres mező van, akkor ütni kell: az ellenfél bábuját átugorva a mögötte lévő üres mezőre lépünk, az ellenfél bábuját pedig levesszük. A szabályokból értelemszerűen következik, hogy nem lehet leütni egy a tábla szélén álló bábut. A dámajátékban hagyományosan ütéskényszer van, azaz ha egy játékos tud ütni, akkor kötelező ütnie. Ha több ütési lehetősége is van, szabadon dönthet, hogy melyiket választja. Ha az ütés után a bábu ismét ütéshelyzetbe kerül, azt az ütést is végre kell hajtani, így ütéssorozat jön létre. Az ütéssorozat addig folytatható amíg leüthető bábu van. Az a bábu, amelyik eléri a tábla szemközti sorát, dámává változik. A dámák szabadabban mozoghatnak, mint az egyszerű bábuk: minden dáma léphet és üthet hátrafelé is. Az nyeri meg a játékot, aki lépésképtelen helyzetbe szorítja ellenfelét (ez azt is jelentheti, hogy az ellenfélnek már nincsen bábuja, mindet leütöttük).

Backgammon: ketten játsszák egy 24 mezőből álló táblán 15-15 koronggal. Az egyes mezőket a háromszögek jelzik, ezeken lépdelnek a korongok a kockadobásnak megfelelően. A játékosok a táblán körbe viszik a korongjaikat, egymásnak ellentétes irányban, és az győz, aki előbb szedi ki a tábláról a bábuit. A fekete az óramutató járásával ellentétesen haladva megpróbálja valamennyi bábuját a házába vinni (1-től 6-os mezők). Ezzel éppen ellentétesen halad piros, ugyanazzal a céllal mint fekete. Piros háza tehát fekete házával szemben helyezkedik el (19-től 24-es mező). Minden lépést kockadobás előz meg: a játékos két kockával dob, a dobott értékeket pedig lelépi. Ha pl. 6-4-et dobott, akkor hat mezőt és négy mezőt kell lépnie. Ezt többféleképpen is megteheti. Lelépheti ugyanazzal a bábuval mindkét értéket, két különböző bábuval két különböző helyre vagy két különböző bábuval ugyanarra a helyre. Egyszóval tetszés szerint léphet, mindössze egyetlen szabályt kell figyelembe venni: nem léphet olyan mezőre, ahol az ellenfélnek egynél több bábuja van. Különleges dobások a dupla dobások (1-1, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5, 6-6): ilyenkor mindkét kocka értékét kétszer kell lelépni. Ha fekete olyan mezőre lép, ahol pirosnak egyetlen korongja van, akkor pirost kiüti és a kiütött bábu a sorompóra kerül. Ha fekete mondjuk 3-1-et dob és kiüti piros bábuját, akkor piros a sorompóra kerül és mindaddig nem léphet a többi bábujával, amíg vissza nem tér fekete házának valamely mezőjére. Visszatérni egy szabályos lépéssel lehet, tehát a fekete házának hat mezője közül eleve csak oda lehetséges, amit a fekete még nem foglalt el legalább két bábuval. Ha egy játékos valamennyi bábuja a házában tartózkodik, elkezdheti kivinni korongjait a tábláról.
Pontszámítás: a backgammont győzelmi pontért játsszák. A sima győzelem, vagyis amikor az egyik játékos valamennyi bábuját levitte a tábláról, ellenfele pedig legalább egy korongját kivitte, 1 pontot ér. Ha a vesztes játékos még nem vitt ki bábut a tábláról, a győztes játékos két pontot nyer, az ilyen győzelmet gammonnak hívják. Ha egy játékos úgy kap ki, hogy nem pakolt ki bábut és az ellenfél otthonában vagy a sorompón korongja maradt, úgy ellenfele három pontot ír, ezt hívják backgammonnak.
Duplázási játék: Az backgammont (és ebben különbözik összes táblajáték rokonától) a bábujáték mellett a duplázási játék teszi komplexebbé. A duplázási játék hatása az eredményre jelentősebb a bábujátéknál, a duplázási stratégia pedig lényegesen összetettebb és nehezebben megtanulható, mint a bábujáték. A duplázó kocka a játék elején és középen van. Ilyenkor bármelyik fél, amelyik úgy érzi, jobban áll annyival, hogy megéri számára kétszeres szorzó mellett játszani, a játék bármely pontján (saját dobása előtt) elfordíthatja a duplázó kockát a kettes értékre. Ekkor az ellenfélnek döntenie kell, hogy eldobja a kockát (feladja a partit 1 pontra) vagy elfogadja azt (ilyenkor dupla tétben folytatódik a játék, vagyis a sima győzelem 2 pontot, a gammon 4 pontot és a backgammon 6 pontot ér). Amennyiben a megduplázott játékos elfogadta a kockát, úgy a kocka az ő térfelére kerül, és ezentúl csak neki van joga duplázni. Ha a játék egy pontján úgy dönt, hogy visszadupláz, ezt saját dobása előtt bármikor megteheti. Ha tehát a kockát négyesre fordítja, akkor ellenfelének döntenie kell, hogy eldobja a kockát (vagyis feladja a partit 2 pontra) vagy elfogadja (ekkor négyszeres szorzó mellett folytatódik a játék, vagyis a sima győzelem 4 pontot, a gammon 8 pontot és a backgammon 12 pontot ér). Ha a visszaduplázott ellenfél elfogadja a kockát, az az ő térfelére kerül, és bármikor visszaduplázhat 8-as értékre saját dobása előtt. És így tovább. A játék célja: a játék győztese az, aki elsőként viszi le valamennyi korongját, vagy az, akinek a tétemelését követően az ellenfél feladja a játékot. Játékformák: Az ostáblát lehet meghatározott számú pont eléréséig, ezt hívják meccsjátéknak, és lehet felső ponthatár meghatározása nélkül is játszani, ilyenkor partijátékról beszélünk. A két játékforma között meghatározó a duplázási stratégia különbözősége. A meccsjáték egyik kiegészítő szabálya a Crawford-szabály (ejts: króford), mely kimondja, hogy ha a meccs során valamelyik játékos egyetlen pont távolságra kerül a meccs megnyerésétől, akkor a következő egyetlen partit a duplázó kocka kiiktatásával játsszák le. A partijáték általánosan elfogadott kiegészítő szabálya a Jacoby-szabály (ejtsd: dzsekobi), melynek értelmében a gammon- és backgammon-győzelmek csak akkor számítanak, ha történt duplázás a parti során.

Játéktábla mérete: 29 cm x 28,5 cm x 2,3 cm

Sakkfigurák mérete: 3-6 cm

Korongok átmérője: 2 cm

Korongok magassága: 0,4 cm

Csomagolás mérete: 29,5 cm x 29,5 cm x 3 cm

5 éves kortól ajánlott!

5.999 Ft

Fa Memória Sakk

Nincs készleten

Ebben a játékban a memóriádra és koncentrációra lesz szükséged!

A kis bábuk fejlesztik a finom-motorikus készséget, valamint a szem-kéz koordinációt. Remek kikapcsolódás és szórakozás minden gyermek és felnőtt számára.

A játék menete:

Helyezd el a kis bábukat a festett felükkel lefelé a játéktáblában. Ezután felváltva dobtok a dobókockával. Amilyen színt dobsz, olyan színű bábut kell kihúznod a táblából. Ha sikerül eltalálnod, megtarthatod a bábut és dobhatsz újra, mindaddig, amíg nem hibázol. Ha nem sikerül a megfelelőt megtalálni, akkor vissza kell tenni a helyére és memorizálni, melyik szín lapul az adott lukban. Ez a későbbiek során megkönnyíti majd a játékot. Ha az egyik szín kifogy és azt dobja valaki, akkor addig kell dobni, amíg a még meglévő színek egyikét nem dobja. Az nyer, aki a legtöbb bábut gyűjti össze!

Csomagolás tartalma: 24 darab (6 x 4 darab) különböző színű bábu, 1 darab színes dobókocka és 1 darab kör alakú fa játéktábla

A bábuk színei: fehér, sárga, piros, kék, zöld és fekete (mindegyikből 4 darab van)

A játéktábla átmérője: 17 cm

A játéktábla magassága: 2 cm

A bábuk hossza: 4,5 cm

A dobókocka mérete: 1,5 cm x 1,5 cm x 1,5 cm

Csomagolás mérete: 19 cm x 19 cm x 5,5 cm

3 éves kortól ajánlott!

4.499 Ft

Fa 3 az 1-ben Játékkészlet: Sakk, Malom és Dáma

Nincs készleten

Ez a fa játékkészlet remek választás minden olyan gyermek számára, akik szeretik a logikai és stratégiai játékokat.

A készletben három játékot is megtalálsz: sakk, malom és dáma

A játéktábla kis fiókjaiban találod a figurákat, egyikben vannak a fehérek, másikban a feketék. Játék közben a nem használt bábukat ide elrakhatod.

Csomagolás tartalma: 1 darab kétoldali játéktábla (sakktábla, malom tábla), 16 darab fehér sakkbábu, 16 darab fekete sakkbábu, 12 darab fehér korong és 12 darab fekete korong

A készlet anyaga: fa

Sakk: a játékot két játékos játssza egymás ellen a négyzet alakú, nyolc sorra és nyolc oszlopra felosztott sakktáblán, 16–16, azaz összesen 32 bábuval. A játékosok felváltva lépnek, és mindkettejük célja, hogy a másik fél királyát a játékszabályok szerint bemattolják (azaz megtámadják, mégpedig úgy, hogy a támadást ne tudja elhárítani), vagyis ne tudjon lépni. Egy mezőn egy időben csak egy figura állhat. A játékot mindig világos kezdi, és tetszése szerint valamelyik figuráját áthelyezi egy másik mezőre. Ezt követően a sötét lép egyet. A játékosok felváltva lépnek, passzolásra nincs lehetőség („lépéskényszer”). Ha egy mezőn az ellenfél bábuja áll, azt egy szabályos lépéssel ki lehet ütni: az ellenfél figuráját levesszük a tábláról, és saját, odalépő bábunkat tesszük a helyére. Saját figura kiütésére nincs lehetőség.

Malom: a játék célja az, hogy az ellenfél korongjait levegyük, vagy olyan helyzetbe kerüljünk, hogy az ellenfél képtelen legyen lépni. Ennek elsődleges módja a malmok kialakítása (függőleges vagy vízszintes sorokban három korong egymás mellett), ugyanis egy malom létrejöttével levehetünk egy korongot az ellenfél készletéből (abból, ami a táblán van). Ha valakinek csak két korongja marad, elvesztette a játékot, mert már nem tud malmot kialakítani. Tökéletes játék esetén, vagyis ha egyik fél sem hibázik, döntetlen lesz a játék végkimenetele. A játék alapvetően három fázisból áll: a bábuk felrakása a táblára, lépegetés a táblán, ugrálás a táblán (a korongot bárhova lehet rakni).
Az első fázisban az üres táblára a játékosok felváltva rakják fel a korongokat, mindig a világos kezd. Már a rakosgatásban is ki lehet rakni malmot, bár kevésbé célszerű erre törekedni, mert a túl sok malom beszorulással fenyeget. Ha valaki malmot rak ki, akkor levehet egy korongot az ellenfelétől, azt követően az ellenfele következik. Az elején nem célszerű sarkokra tenni, mert oda könnyen beszorít az ellenfelünk. Fontos, hogy az ellenfél malmából nem vehetünk el korongot, kivéve ha az ellenfél minden korongja malomban áll! Mindkét játékosnak 9-9 korongja van, ha ebből egyet már levettek, az természetesen már nincs játékban.

Dáma: a cél minden esetben az ellenfél összes korongjának levétele, és a legtöbb változatban az is szabály, hogy csak a világos (vagy csak a sötét) mezőkre lehet lépni. A bábukat változattól függően három vagy négy sorban kell felállítani, de az ellenfelek korongjai között legalább két sort üresen kell hagyni. A hagyományos dámajátékban a sakkal ellentétben a sötét kezd, a játékosok itt is felváltva lépnek. Az egyszerű dámabábu mindig csak egyet léphet előre az ellenfél felé, és csakis átlósan, azonos színű mezőre. Ha azon a mezőn, ahová a bábu léphetne, az ellenfél egy bábuja áll, és azonos irányban még egy mezőt tovább haladva üres mező van, akkor ütni kell: az ellenfél bábuját átugorva a mögötte lévő üres mezőre lépünk, az ellenfél bábuját pedig levesszük. A szabályokból értelemszerűen következik, hogy nem lehet leütni egy a tábla szélén álló bábut. A dámajátékban hagyományosan ütéskényszer van, azaz ha egy játékos tud ütni, akkor kötelező ütnie. Ha több ütési lehetősége is van, szabadon dönthet, hogy melyiket választja. Ha az ütés után a bábu ismét ütéshelyzetbe kerül, azt az ütést is végre kell hajtani, így ütéssorozat jön létre. Az ütéssorozat addig folytatható amíg leüthető bábu van. Az a bábu, amelyik eléri a tábla szemközti sorát, dámává változik. A dámák szabadabban mozoghatnak, mint az egyszerű bábuk: minden dáma léphet és üthet hátrafelé is. Az nyeri meg a játékot, aki lépésképtelen helyzetbe szorítja ellenfelét (ez azt is jelentheti, hogy az ellenfélnek már nincsen bábuja, mindet leütöttük).

Játéktábla mérete: 29 cm x 29 cm x 5 cm

Sakkfigurák mérete: 3-6 cm

Korongok átmérője: 2,8 cm

Korongok magassága: 0,8 cm

Csomagolás mérete: 29,2 cm x 29,2 cm x 5,5 cm

4 éves kortól ajánlott!

7.999 Ft

Színes Műanyag Jenga

Raktáron

Ebben a készletben a színes hasábokból tornyot emelhetsz, ami a szivárvány színeiben pompázik. Ez a játék az ügyességről is szól, mivel a játékosoknak ezekből a műanyag hasábokból egy tornyot kell építeniük. Aminek az  aljáról a tetejére kell feltenni az építőelemeket, óvatosan vigyázva az egyensúlyra. Az veszít a játék során, akinél ledől a torony. 

Az egyforma méretű hasábok meglepően sok lehetőséget kínálnak egy játék során. Hiszen a tornyod épp úgy lehet karcsú és magas, mint tömzsi és széles.

A hasábok anyaga műanyag. 

Hasábok mérete: 5 cm x 2 cm x 1 cm 

Csomagolás tartalma: 40 darab színes hasáb (zöld, kék, piros, sárga) és 1 darab játékszabály

Csomagolás mérete: 24 cm x 15 cm x 4,5 cm 

4 éves kortól ajánlott!

1.399 Ft

Negyedelő

Nincs készleten

Ez a stratégiai játék egyben remek szórakozás is!

Játék menete: válasszatok színt (piros vagy sárga). Mindenki 21 darab játékkorongot kap. Ezután felváltva rakosgatjátok a saját korongjaitokat a játéktáblába. A cél, hogy vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan 4 darab egyforma színű játékkorongod legyen. Ha ez teljesül, akkor te nyertél! A játék a győzelemig vagy addig tart, míg tele nem lesz a tábla (ilyenkor döntetlen).

Csomagolás tartalma: 1 darab játéktábla, 21 darab piros és 21 darab sárga műanyag játékkorong

A játéktábla összesen 42 (6 x 7) darab rekeszt tartalmaz.

2 játékos részére

Csomagolás mérete: 30 cm x 25,5 cm x 5,5 cm

4 éves kortól ajánlott!

A csomagolás eltérhet a képen láthatótól.

2.999 Ft

Plasztik Francia Kártya Dobozban

Nincs készleten

Ezzel a plasztik francia kártyával fergeteges lesz egy kártyaparti a barátaiddal! Legyen szó kanaszta, bridge, black jack, burraco vagy römi játékról.

A kemény kartonból készült lapok, akár hosszú évekig lesznek egy nyaralás elengedhetetlen kellékei. A két pakli eltérő hátlapokat kapott, piros és kék színűt. A kártyák egy bordó műbőr tokban találod, ceruzával és egy jegyzett tömbbel.

Csomagolás tartalma: 108 darab plasztik kártyalap műbőr tokban, 1 darab ceruza és 1 darab jegyzettömb 

Műbőr tok mérete: 13 cm x 13 cm x 2,5 cm 

Csomagolás mérete: 13 cm x 13 cm x 5 cm 

A csomagolás eltérhet a képen láthatótól!

1.199 Ft

Plasztik Francia Kártya Dobozban

Raktáron

Ezzel a römikártyával fergeteges lesz egy kártyaparti a barátaiddal! Legyen szó kanaszta, bridge, black jack, burraco vagy römi játékról.

A kemény kartonból készült lapok, akár hosszú évekig lesznek egy nyaralás elengedhetetlen kellékei. A két pakli eltérő hátlapokat kapott, piros és kék színűt. 

Csomagolás tartalma: 108 darab kártyalap

Csomagolás mérete: 18,5 cm x 19,5 cm x 5 cm 

1.499 Ft

Kockapóker

Raktáron

Tartalma: 6 db dobókocka, 1 db pohár és egy füzet.

3 éves kortól ajánlott!

1.999 Ft

Pókerszett

Nincs készleten

Kezdő pókerszett, mely tartalmaz 1 pakli kártyát, 6 db dobókockát és 25 db zsetont.

8 éves kortól ajánlott!

1.799 Ft

Horgász Játék

Raktáron
A horgász társasjáték lényege, hogy a kis műanyag pecabotokkal minél több színes állatkát kit tudjatok horgászni a vízből. Az állatok körbe-körbe úsznak, és tátogatják a szájukat, ilyenkor kell elkapni őket, és gyorsan kihúzni, mielőtt kiköpnék a csalit. Az nyer, aki a legtöbbet kifogja! A terméket véletlenszerű változatban szállítjuk.
A játék 1 db AA-s elemmel működik, a csomagolás az elemet nem tartalmazza. Mérete: 18 x 16 cm. Csomagolás mérete: 28 x 20 cm. 3 éves kortól ajánlott!
2.999 Ft